abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26244630
Hier bewondere men het vorige deel.

Gelieve u aan het onderwerp te houden. Vermijd herhaling van zetten en vooral historische onnauwkeurigheden, met name als het over ''vermeende'' volkerenmoorden gaat. Maar voel u niet geroepen uzelf een muilkorf aan te doen, hier is erkenning niet verboden.

Feitelijke informatie; dit jaar mag Turkije beginnen met onderhandelingen over toetreding tot de EU.
pi_26244938
tvp
pi_26244955
Voor een sterkere economische EU, stem voor Turkije en de grondwet!

Heuj
bolletje_25 - Binnenkort terug!
pi_26245018
quote:
ISTANBUL, Turkey (CNN) -- Turkey's semi-official Anatolia News Agency reported that 21 Kurdistan Workers Party (PKK) rebels and three Turkish soldiers died in clashes in Turkey's southeast region Thursday.

It is believed to be the highest number of PKK rebels killed since the end of a five-year-old cease-fire between the group and Turkey last June.

Reports are based on a statement issued to Anatolia from the governor of Turkey's Sirnak province, but independent confirmation from the governor's office was not immediately available.

The clashes reportedly took place in Siirt province.

Turkish military forces have been carrying out a multi-day operation in Turkey's southeast region. The activity is thought to be the Turkish military's annual "spring operations" designed to identify and flush out suspected PKK rebels.

Anatolia reported that the Sirnak governor's office said a Turkish lieutenant and two sergeants were killed in the fighting.

Turkish authorities say PKK rebels are entering Turkey from neighboring Iraq.

Turkish President Ahmet Necdet Sezer is appealing to the United States to help Turkey rout out suspected PKK camps in northern Iraq.

The PKK had changed its name to Kongra-Gel after the 1999 capture of its leader Abdullah Ocalan, but earlier this month, the group switched back to PKK.
http://edition.cnn.com/20(...)key.kurds/index.html

Daarom.
pi_26245631
Het is altijd zo grappig dat Turkije zo onder vuur ligt over de mensenrechten en de Koerden...

Tuurlijk, soms gebeuren dit soort dingen en laait de discussie over mensenrechten weer op, maar ik hoor nooit iemand spreken over de toestanden in Oost-Europese landen, wat er bijvoorbeeld mis is met de situatie in Roemenië, overige Oost-Europese en Balkanlanden met betrekking tot minderheden...

Denk je dat ze het daar zo nauw nemen met de mensenrechten? Hoe denk je dat bijvoorbeeld die zigeuners daar worden behandeld? Zonder respect, tweederangs burgers, nauwelijks voorzieningen, geen onderwijs...

Denk je dat daar niet gediscrimineerd wordt, denk je dat daar niet gemarteld wordt in gevangenissen?

En het gaat niet alleen maar om zigeuners, dat is slechts een voorbeeld van een minderheidsgroepering.

Andere landen die nu tot de Europese Unie zijn toegetreden zijn van een vergelijkbaar niveau wat betreft de mensenrechten, Turkije heeft al flink wat verbeterd aan de situatie rondom de mensenrechten en de Koerden, er wordt nu ook ervoor gezorgd dat Koerden (beter) onderwijs kunnen krijgen, er komen meer voorzieningen, het stelt nog niet zo veel voor, maar ergens moet toch een begin zijn?
"If you don't give a damn, we don't give a fuck"
pi_26245702
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef Frank-Rijk het volgende:
Het is altijd zo grappig dat Turkije zo onder vuur ligt over de mensenrechten en de Koerden...

Tuurlijk, soms gebeuren dit soort dingen en laait de discussie over mensenrechten weer op, maar ik hoor nooit iemand spreken over de toestanden in Oost-Europese landen, wat er bijvoorbeeld mis is met de situatie in Roemenië, overige Oost-Europese en Balkanlanden met betrekking tot minderheden...

Denk je dat ze het daar zo nauw nemen met de mensenrechten? Hoe denk je dat bijvoorbeeld die zigeuners daar worden behandeld? Gediscrimineerd, zonder respect, tweederangs burgers, nauwelijks voorzieningen, geen onderwijs... Denk je dat daar niet gediscrimineerd wordt, denk je dat daar niet gemarteld wordt in gevangenissen?

En het gaat niet alleen maar om zigeuners, dat is slechts een voorbeeld van een minderheidsgroepering. Maar andere landen die nu tot de Europese Unie zijn toegetreden zijn van een vergelijkbaar niveau wat betreft de mensenrechten, Turkije heeft al flink wat verbeterd aan de situatie rondom de mensenrechten en de Koerden, er wordt nu ook ervoor gezorgd dat Koerden (beter) onderwijs kunnen krijgen, er komen meer voorzieningen, het stelt nog niet zo veel voor, maar ergens moet toch een begin zijn?
Wat mij betreft hoeft bijv. Kroatie er voorlopig ook niet bij, en zeker niet via de coulissen. Ook in Polen is het Westen niet onverdeeld populair. De toetreding van een massief land als Turkije heeft echter meer invloed.
pi_26245826
Als je puur naar economische motieven zou kijken, dan zou Turkije toegelaten moeten worden, de economie daar is vorig jaar met 9,9% gegroeid en het is op dit moment de snelsgroeiende economie ter wereld...

Daar kan geen van de landen die vorig jaar zijn toegetreden tot de Europese Unie tegen op...

Er is op dit moment zelfs niet een enkel land in de Europese Unie dat zo'n groei doormaakt als Turkije, de verwachting voor 2005 is zelfs 'slechts' tussen de 2 en 3% economische groei voor de Europese Unie...
pi_26246154
Laat ik dit nog toevoegen, Turkije is bovendien zeer interessant als afzetmarkt, er wonen evenveel inwoners in Turkije als in Duitsland, wat onze grootse handelspartner is notabene, het verschil met Duitsland is dat naast de hogere economische groei het aantal inwoners in Turkije vele malen sneller groeit dan in Duitsland...

Daarnaast zijn er nog een aantal (15) 'Turkse' lidstaten (als ik het me goed herinner) in de voormalige Sovjet-Unie, denk aan Turkmenistan, Georgië etcetera. Al deze mensen stammen af van of zijn verwand of verbonden met Turkije en de Turken, het is zelfs zo dat er 'wereldwijd' tussen de 200 en 300 miljoen 'Turken' zijn...

Dat is het aantal inwoners dat de West-Europese landen gezamenlijk hebben...

De markt die open gaat in Centraal Azië en ook in zekere mate China, via Turkije is wel degelijk interessant, want Turkse bedrijven zijn daar namelijk al min of meer nadrukkelijk aanwezig, mede dankzij hun verbondenheid met die overige Centraal-Aziatische landen en volkeren...

[ Bericht 0% gewijzigd door Frank-Rijk op 15-04-2005 13:35:54 ]
pi_26246346
Nu ik toch bezig ben, wil ik nog even inhaken op wat ik hiervoor heb gezegd, namelijk:

Een aantal jaren terug, enkele tientallen jaren terug om precies te zijn, toen Turkije maar niet kon toetreden tot de Europese Unie en steeds werd afgewezen heeft Turkije geprobeerd om met deze 'Turkse' lidstaten een Turkse Unie op te zetten, dit is niet gelukt, doordat veel landen dit als een bedreiging zagen, omdat Turkije dan weleens te 'groot' en te 'machtig' zou kunnen worden...

De toenmalige president van Turkije is zelfs hierom ter dood gebracht... (Als ik het me goed herinner)
pi_26246866
Turken horen NIET thuis in Europa en in Brussel.
pi_26246970
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:46 schreef Frank-Rijk het volgende:

Denk je dat daar niet gediscrimineerd wordt, denk je dat daar niet gemarteld wordt in gevangenissen?
en moeten we ze daarom maar gewoon toelaten.....?? NEE, een goed begin zou een NEE stem zijn bij het as referendum.

Ik hoop dat Frankrijk ons voorgaat en de afbraak van Europa een halt toeroept.
Om de heren politici even wakker te schudden.
pi_26247038
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:34 schreef Koos Voos het volgende:
Turken horen NIET thuis in Europa en in Brussel.
Mensen uit het voormalig Joegoslavië en uit de Oostbloklanden horen wel bij de Europese Unie zeker? Op basis waarvan horen Turken niet bij de Europa of / en in Brussel?

Het enige verschil is dat zij 'moslim' zijn...

Verder zijn ze even arm of rijk hoe je het wilt zeggen, maar goed als je zo gaat praten vind je het dus wel goed dat 40 miljoen 'arme' en 'kansloze' Polen bij de Europese Unie zijn gekomen?

Het spijt me, maar ik heb toch liever Turken...
pi_26247066
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:41 schreef Frank-Rijk het volgende:

Krijgen we dat weer.
pi_26247099
Nee, niet krijgen we dat weer, het is gewoon dom gelul ze passen er niet bij, en het zal dan wel weer over het geloof gaan, dat zij moslim zijn denk ik, dat is wat ik probeer te achterhalen...
pi_26247107
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:41 schreef Frank-Rijk het volgende:

[..]

Mensen uit het voormalig Joegoslavië en uit de Oostbloklanden horen wel bij de Europese Unie zeker? Op basis waarvan horen Turken niet bij de Europa of / en in Brussel?

Verder zijn ze even arm of rijk hoe je het wilt zeggen, maar goed als je zo gaat praten vind je het dus wel goed dat 40 miljoen 'arme' en 'kansloze' Polen bij de Europese Unie zijn gekomen?

Het spijt me, maar ik heb toch liever Turken...
Ik niet maar dat begreep jij al.
De onderhandelingen zijn nog niet gestart of ze beginnen al te bedelen om draadloos internet.. pfff
pi_26247137
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:44 schreef Frank-Rijk het volgende:
Nee, niet krijgen we dat weer, het is gewoon dom gelul ze passen er niet bij, en het zal dan wel weer over het geloof gaan, dat zij moslim zijn denk ik, dat is wat ik probeer te achterhalen...
Jij probeert niets te 'achterhalen', jij kijkt door jezelf gekleurde brilletje..
pi_26247158
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:45 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Jij probeert niets te 'achterhalen', jij kijkt door jezelf gekleurde brilletje..
In ieder geval is de wereld niet gebaat bij 'zwartkijkers' zoals jij...
pi_26247168
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:44 schreef Frank-Rijk het volgende:
Ach, zo. Dan heb ik niets gezegd. Ik had nog een beetje last van ''discussies'' op de voorpagina, waar Turkse deelnemers beginnen te klagen over Islamofobie of Turkofobie wanneer de Armeense genocide ter sprake komt, dus dat woord fungeert bij mij als een soort signaal. Maar ik zal me beteren.
pi_26247180
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:47 schreef Frank-Rijk het volgende:

[..]

In ieder geval is de wereld niet gebaat bij 'zwartkijkers' zoals jij...
en echte Nederlanders zijn niet gebaat bij Turkenlurkers zoals jij..
pi_26247196
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:44 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Ik niet maar dat begreep jij al.
De onderhandelingen zijn nog niet gestart of ze beginnen al te bedelen om draadloos internet.. pfff
Nee in Oost-Europa hebben ze draadloos internet zeker?
pi_26247233
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:47 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ach, zo. Dan heb ik niets gezegd. Ik had nog een beetje last van ''discussies'' op de voorpagina, waar Turkse deelnemers beginnen te klagen over Islamofobie of Turkofobie wanneer de Armeense genocide ter sprake komt, dus dat woord fungeert bij mij als een soort signaal. Maar ik zal me beteren.
Over de verschrikkelijke moordpartijen door Turken op het Armeense volk was gisteren nog een docu op een Duitse zender.
Een veroordeling is tot op heden door de Duitsers (!) tegen gehouden.
pi_26247238
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:48 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

en echte Nederlanders zijn niet gebaat bij Turkenlurkers zoals jij..
Het is een zwakte dat je off-topic en niet inhoudelijk reageert... Een forum is niet bedoeld om op de man te spelen en ik ga me niet laten verleiden tot een discussie zoals deze... Het is neem ik aan een gebrek aan intelligentie, ontwikkeling en kijk op de wereld...
pi_26247371
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:50 schreef Frank-Rijk het volgende:

[..]

Het is een zwakte dat je off-topic en niet inhoudelijk reageert... Een forum is niet bedoeld om op de man te spelen en ik ga me niet laten verleiden tot een discussie zoals deze... Het is neem ik aan een gebrek aan intelligentie, ontwikkeling en kijk op de wereld...
'

ach, kijk naar jezelf.

en on topic :

Een Turkse delegatie van politici, zakenmensen en journalisten onder heeft met Wireless Leiden de mogelijkheden verkend voor het opzetten van een draadloos WiFi-netwerk, in de regio Karaman, naar het Leidse voorbeeld.
Karaman is een provincie in het zuidoosten van Turkije die op het gebied van landbouw en industrie voorop loopt. Verdere economische en maatschappelijke ontwikkeling kan gestimuleerd worden door een moderne communicatie-infrastructuur. Internet is het ideale medium. Scholen, bedrijven, overheidsinstellingen en inwoners moeten een goedkope, snelle en betrouwbare internetverbinding krijgen.

Tijdens de bijeenkomst tekenden Kogero en het Turkse bedrijf Esthetica een intentieverklaring. Zij willen nog voor het einde van 2005 een eerste proefproject in Karaman starten. Kogero is een van de bedrijven uit het innovatieve Wireless Delta kennis cluster.
bron: http://www.wirelessleiden.nl/

Om subsidie binnen te halen zijn er even snel wat 'Nederlandse vestigingen opgezet ( http://www.esthetica.nu/)
pi_26247442
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:55 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

'

ach, kijk naar jezelf.

en on topic :

Een Turkse delegatie van politici, zakenmensen en journalisten onder heeft met Wireless Leiden de mogelijkheden verkend voor het opzetten van een draadloos WiFi-netwerk, in de regio Karaman, naar het Leidse voorbeeld.
Karaman is een provincie in het zuidoosten van Turkije die op het gebied van landbouw en industrie voorop loopt. Verdere economische en maatschappelijke ontwikkeling kan gestimuleerd worden door een moderne communicatie-infrastructuur. Internet is het ideale medium. Scholen, bedrijven, overheidsinstellingen en inwoners moeten een goedkope, snelle en betrouwbare internetverbinding krijgen.

Tijdens de bijeenkomst tekenden Kogero en het Turkse bedrijf Esthetica een intentieverklaring. Zij willen nog voor het einde van 2005 een eerste proefproject in Karaman starten. Kogero is een van de bedrijven uit het innovatieve Wireless Delta kennis cluster.
bron: http://www.wirelessleiden.nl/

Om subsidie binnen te halen zijn er even snel wat 'Nederlandse vestigingen opgezet ( http://www.esthetica.nu/)
Hoeveel subsidie gaat er niet naar de 'nieuwe' Europese Unie lidstaten? Die zijn ook niet lid geworden omdat er enkele 'grote' financiële voordelen kleven aan het lidmaatschap van de Europese Unie zeker?
pi_26247476
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:58 schreef Frank-Rijk het volgende:

[..]

Hoeveel subsidie gaat er niet naar de 'nieuwe' Europese Unie lidstaten? Die zijn ook niet lid geworden omdat er enkele 'grote' financiële voordelen kleven aan het lidmaatschap van de Europese Unie zeker?
Die zij LID, de bedelende Turken zijn nog niet eens begonnen met onderhandelen of de Turkse elite ruikt al winst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')